Pierwsza wizyta
- Wizytę w naszej Przychodni można umówić osobiście, telefonicznie lub mailowo.
- Rejestratorka medyczna na podstawie podanych informacji przez Pacjenta pomaga wybrać właściwego specjalistę stomatologa oraz ustala termin wizyty.
- Prosimy o przybycie na pierwszą wizytę z kilkuminutowym wyprzedzeniem przed wyznaczonym czasem wizyty, w celu wypełnienia niezbędnej dokumentacji medycznej.
- Podczas pierwszej wizyty Pacjent jest zobowiązany do okazania dokumentu tożsamości, który umożliwi weryfikację danych osobowych. Jest to standardowa procedura, która ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa i dokładności w prowadzeniu dokumentacji medycznej.
Wywiad medyczny
- Każdy Pacjent w czasie pierwszej wizyty jest proszony o wypełnienie wywiadu o stanie zdrowia i podpisanie go. Jest to konieczne do udzielenia świadczeń zdrowotnych przez lekarza. Podczas kolejnych wizyt, jeżeli zmienia się stan zdrowia, Pacjent jest zobowiązany do aktualizacji wywiadu.
- W przypadku dzieci do 16-go roku życia, rodzic lub opiekun prawny wypełnia i podpisuje wywiad lekarski oraz udziela zgody na świadczenie usług stomatologicznych w imieniu dziecka. W przypadku zmiany stanu zdrowia dziecka, rodzic lub opiekun prawny zobowiązany jest do zaktualizowania wywiadu przed każdą kolejną wizytą.
- Dziecko powyżej 16-go roku życia wypełnienia wywiad lekarski i podpisuje zgodę na świadczenie usług stomatologicznych wspólnie z rodzicem lub opiekunem prawnym. W przypadku zmiany stanu zdrowia, zarówno dziecko, jak i rodzic lub opiekun prawny mają obowiązek zaktualizowania wywiadu przed każdą kolejną wizytą.
Organizacja pracy
- Rejestracja odbiera telefony w godzinach pracy placówki, a w przypadku nieodebranych połączeń oddzwania w jak najkrótszym czasie.
- Personel Przychodni nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy pozostawione przez Pacjentów na terenie placówki.
Dokumentacja medyczna
- Medicus-Dent Samo Zdrowie T. Białkowska Sp.k. prowadzi, przechowuje i udostępnia dokumentację medyczną na zasadach określony w ustawie z dnia o prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta i Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 21 grudnia 2010 r. w sprawie rodzajów i zakresu dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania. Podmiot leczniczy zapewnia ochronę danych zawartych w dokumentacji medycznej.
- Dokumentacja medyczna prowadzona jest w formie elektronicznej.
- Każdy Pacjent, przed pierwszą wizytą musi mieć założoną indywidualna kartę medyczną oraz wypełnioną ankietę zdrowia z informacją o aktualnym stanie zdrowia. Wymaga to podania danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (tekst jednolity: Dz.U. z 2016 r. poz. 186 z późn. zm., art. 25).
- Dokumentacja medyczna zawiera co najmniej.: dane podmiotu udzielającego świadczeń, imię i nazwisko Pacjenta, datę urodzenia, oznaczenie płci, adres zamieszkania, numer PESEL, informacje o stanie zdrowia oraz datę jej sporządzenia.
- W przypadku, kiedy Pacjent wyraża chęć potwierdzania wizyt, wysyłania przypomnień o wizytach, faktur, otrzymania kopii dokumentacji medycznej oraz kontaktu w sprawach administracyjnych drogą elektroniczną/telefoniczną/sms, prosimy o podanie e-maila/numeru telefonu i wyrażenie zgody na kontakt drogą elektroniczną/telefoniczną/sms-ową. Zapewniamy odpowiednie zabezpieczenia danych osobowych zgodnie z przepisami RODO.
- W przypadku odmowy podania wymaganych ustawowo danych osobowych Pacjent nie będzie mógł zostać przyjęty na wizytę, z wyjątkiem sytuacji zagrożenia życia.
- Podczas pierwszej wizyty Pacjent składa pisemne oświadczenie:
- Upoważnienia lub braku upoważnienia osoby wskazanej do uzyskania informacji o stanie zdrowia i wykonanych świadczeniach medycznych za jego życia i po jego śmierci.
- Upoważnienia lub braku upoważnienia osoby bliskiej do wglądu w dokumentację medyczną.
7. Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych oraz w sprawie swobodnego przepływu takich danych, a także uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, RODO), podczas pierwszej wizyty pacjent wyraża pisemną zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez Medicus-Dent Samo Zdrowie T.Białkowska sp.k w następujących celach:
- Kontakt telefoniczny/SMS w celu realizacji wizyty (telefon w sprawie jej potwierdzenia, przesunięcia lub odwołania)
- Kontakt mailowy w celu otrzymywania potwierdzeń wizyt, przypomnień o wizytach, przesunięcia wizyty lub jej odwołania, otrzymywania faktur, kopii dokumentacji medycznej oraz kontaktu w sprawach administracyjnych drogą elektroniczną
- Kontakt telefoniczny/SMS w celu przesyłania aktualnych promocji, zgodnie z art. 10 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną
- Kontakt mailowy w celu przesyłania aktualnych promocji, zgodnie z art. 10 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną
- Zgoda na udostępnienie wizerunku w celu prezentacji efektów leczenia stomatologicznego: Wyrażam zgodę dla MEDICUSDENT SAMO ZDROWIE T.BIAŁKOWSKA SP.K., NIP 7311943173, 95-050 KONSTANTYNÓW ŁÓDZKI, KOPERNIKA 2, na nieograniczone czasowo udostępnienie prezentacji efektów mojego leczenia stomatologicznego w postaci zdjęcia fotograficznego jamy ustnej, bez ujawnienia pełnego wizerunku twarzy oraz bez imienia i nazwiska na stronie internetowej www.medicus-dent.pl, na firmowym Funpage’u, w serwisie Facebook i na wizytówce Google. Efekty leczenia zostały utrwalony podczas wizyty/wizyt stomatologicznej/cznych, w Medicus-Dent w Konstantynowie Łódzkim.
8. Jeśli Pacjent dysponuje skierowaniem od lekarza, zdjęciami RTG lub innymi dokumentami przydatnymi podczas wizyty, prosimy o ich dostarczenie do rejestracji przed wizytą w celu zeskanowania i dołączenia do karty medycznej.
9. Pacjent wyraża zgodę na leczenie ustne lub pisemne. Bez takiej zgody leczenie nie może zostać rozpoczęte. Wszelkie negatywne konsekwencje związane z brakiem rozpoczęcia leczenia obciążają Pacjenta, który nie wyraził zgody na jego rozpoczęcie.
10. Przed wykonaniem specjalistycznych procedur, takich jak zabiegi chirurgiczne, endodontyczne, protetyczne, ortodontyczne, implantologiczne, czy higienizacja jamy ustnej wykonana przez higienistkę stomatologiczną, konieczna jest pisemna zgoda Pacjenta.
11. Pisemna zgoda na zabieg jest potwierdzeniem informacji zgodnie z art.9 u. p.p. tj. zawiera informacje o stanie zdrowia, rozpoznaniu, proponowanych i możliwych metodach diagnostyki i leczenia, potencjalnych następstwach ich zastosowania lub zaniechania, przewidywanych wynikach proponowanych zabiegów, leczenia oraz rokowaniach. Na tej podstawie Pacjent podejmuje decyzję o wyrażeniu zgody na leczenie lub jej odmowie.
12. Wzory zgód na leczenie stomatologiczne są dostępne w przychodni.
Udostępnienie dokumentacji medycznej
- Na podstawie Ustawy z 6 listopada 2008 r, o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz. U. z 2012 poz. 159), niniejszym w Medicus-Dent Samo Zdrowie T. Białkowska Sp.k. ustala się zasady udostępniania dokumentacji medycznej Pacjentom.
- Dokumentację medyczną udostępnia się Pacjentom:
- do wglądu wyłącznie na terenie Medicus-Dent Samo Zdrowie T. Białkowska Sp.k. w godzinach otwarcia;
- poprzez sporządzenie jej wyciągów, odpisów lub kopii;
- poprzez przesłanie drogą elektroniczną.
3. Dokumentację, o której mowa w ust. 1 udostępnia się w szczególności na wniosek: Pacjenta lub jego przedstawiciela ustawowego, bądź osoby upoważnionej przez Pacjenta; po śmierci Pacjenta, prawo wglądu w dokumentację medyczną ma osoba upoważniona przez pacjenta za życia.
4. Upoważnienie musi zawierać następujące informacje: imię i nazwisko, numer PESEL, nr dokumentu na podstawie, którego można sprawdzić tożsamość osoby.
5. Dokumentację medyczną udostępnia się również instytucjom i organom wskazanym w art. 26 ust. 3 ustawie z 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz. U. z 2009 r. nr 52 poz. 417)
6. Pacjent lub upoważniona osoba zgłasza wniosek (ustnie, pisemnie, e-mail) o udostępnienie dokumentacji określając również, w jakiej formie ma to nastąpić ( osobiście, e-mailowo ), a także wskazuje, czy chce otrzymać całość dokumentacji medycznej, czy jej część oraz w jakim zakresie prosi o udostępnienie dokumentacji:
- wyłącznie do wglądu;
- w postaci kserokopii;
- w postaci odpisu;
- w postaci uwierzytelnionej kserokopii;
7. Wniosek o udostępnienie dokumentacji oraz upoważnienie są dostępne w recepcji.
8. Zgłoszenie telefoniczne lub e-mailowe o wydanie dokumentacji medycznej może nastąpić tylko z wcześniej pisemnie potwierdzonego przez Pacjenta lub osobę upoważnioną numeru telefonu i e-maila, które widnieją w dokumentacji medycznej podmiotu.
9. Skany dokumentacji medycznej mogą zostać przesłane drogą mailową, tylko wtedy, gdy Pacjent lub osoba upoważniona uprzednio złoży w recepcji pisemną prośbę o udostępnienie dokumentacji medycznej w formie elektronicznej i wskaże pisemnie adres e-mail, na który ma zostać ona przesłana.
10. Sporządza się wyciąg, odpis lub kopie dokumentacji medycznej Pacjenta niezwłocznie, maksymalnie do 7 dni od momentu otrzymania prośby i jest ona do odebrania osobiście lub w siedzibie jednostki przez osobę upoważnioną przez Pacjenta.
11. Pacjent jest powiadamiany telefonicznie o gotowej do odbioru dokumentacji.
12. Dokumentacja medyczna w postaci kopii, kserokopii, odpisów dokumentacji medycznej zostanie wydana Pacjentowi lub pisemnie upoważnionej przez niego osobie w siedzibie przychodni, po okazaniu dokumentu tożsamości.
13. Dokumentacja drogą mailową jest przesłana w pliku zabezpieczonym hasłem. Hasło potrzebne do otworzenia dokumentacji Pacjent dostaje s-msem na numer telefonu, wpisany do karty medycznej.
14. Wysokość opłaty za kopie dokumentacji określa ustawa z 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz. U. z 2009 r. nr 52 poz. 417)
15. Podstawą wyliczenia kwoty odpłatności jest publikowana przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego wysokość przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w gospodarce.
16. Zgodnie z powyższym ustala się obowiązujące stawki za udostępnienie dokumentacji:
- jedna strona wyciągu lub odpisu dokumentacji medycznej 10,00 zł (dziesięć złotych).
- jedna strona kopii dokumentacji medycznej 0,50 groszy (pięćdziesiąt groszy)
- dokumentacja medyczna na informatycznym nośniku danych 2 zł (dwa złote)
17. Stawki w punkcie 16. obliczone są według danych z lutego 2023r.
18. Pierwsza kopia dokumentacji jest bezpłatna.
Zasady leczenia
- Wszelkie zabiegi oraz procedury lecznicze wykonywane w Medicus-Dent Samo Zdrowie T.Białkowska Sp. k. mają charakter umowy starannego działania i w żadnym przypadku nie obejmują gwarancji rezultatu. Leczenie jest wykonywane zgodnie ze sztuką medyczną i aktualną wiedzą, natomiast jego przeprowadzenie nie gwarantuje uzyskania pełnego rezultatu, albowiem zależy ono od wielu czynników niezależnych od zastosowanych procedur. Każde leczenie związane jest z ograniczeniami medycznymi, technicznymi, mechanicznymi i materiałowymi, jak również z cechami osobniczymi Pacjenta mogącymi stać na przeszkodzie osiągnięcia pożądanego przez Pacjenta efektu.
- Podczas leczenia protetycznego, Pacjent jest zobowiązany podpisać dokumenty świadczące o akceptacji poszczególnych etapów leczenia oraz jej zakończenia. Jeżeli ma zastrzeżenia w zakresie wykonywanej pracy, to ma obowiązek zgłosić je w formie pisemnej lekarzowi prowadzącemu. Brak pisemnej akceptacji (etapów pracy) przez Pacjenta przy jednoczesnym składaniu przez niego ogólnych uwag lub zastrzeżeń do pracy, bez ich skonkretyzowania, skutkuje uznaniem, że bez jakichkolwiek przyczyn i podstaw wstrzymał on dalsze leczenie. Dopiero po podpisaniu akceptacji danego etapu, proces leczniczy będzie kontynuowany. Wszelkie niekorzystne skutki takiego wstrzymania leczenia obciążają wyłącznie Pacjenta, włącznie z sytuacją, gdy na skutek wstrzymania leczenia, proces leczenia będzie musiał być prowadzony od nowa, w tym także będzie musiała zostać od nowa wykonana praca protetyczna, której koszty w całości pokryje Pacjent. W sytuacji, kiedy pacjent nie chce podpisać akceptacji etapów pracy i nie zgłasza pisemnych zastrzeżeń, uznaje się, że Pacjent akceptuje pracę bez jakichkolwiek zastrzeżeń.
- Zaniechanie leczenia kanałowego zęba zawsze skutkuje jego utratą. Leczenie kanałowe zęba jest leczeniem warunkowym. Leczenie kanałowe zęba wiąże się z ryzykiem niepowodzenia takiego leczenia i w efekcie utratą zęba.
- Producent implantów udziela na nie gwarancji, w przypadku braku osteointegracji lub utraty stabilności implantu (w okresie gwarancji), implant dostarcza bezpłatnie. Ponowne wszczepienie implantu, bezpłatnie dostarczonego przez producenta, odbywa się w terminie wskazanym przez lekarza prowadzącego. Zabieg ponownego wszczepienia implantu w terminie 2 lat od pierwotnego wszczepienia odbywa się bezpłatnie. Warunkiem bezpłatnego zabiegu jest odbycie kontroli według indywidualnego planu, nie rzadziej jednak niż raz na pół roku. Wymiana bezpłatna implantu, nie obejmuje:
- kosztów odtworzenia kości, jeżeli jest to konieczne do ponownego osadzenia implantu;
- uzupełnień protetycznych na tym implancie oraz części mocujących.
5. Pacjent jest zobowiązany się do zgłoszenia wszelkich nieprawidłowości – w dniu ich wystąpienia – telefonicznie lub osobiście lekarzowi prowadzącemu.
6. Warunkami zachowania prawidłowych wyników leczenia jest: dbanie o higienę jamy ustnej, wykonanie kontroli zgodnie z zaleceniami lekarza, nie rzadziej jednak niż co sześć miesięcy oraz wykonanie zabiegów higienizacyjnych w gabinecie, przynajmniej raz na sześć miesięcy. Regularna kontrola stomatologiczna pozwala na wczesne wykrycie patologii, daje możliwość zatrzymania choroby i szybszego oraz mniej kosztownego leczenia.
7. Jeżeli Pacjent, wbrew wskazaniom medycznym, żąda wykonania procedury leczniczej, lekarz może, mimo żądania Pacjenta, odmówić wykonania żądanej procedury, jeśli uzna, że byłoby to sprzeczne ze sztuką medyczną i/lub aktualną wiedzą medyczną; w takiej sytuacji lekarz wskaże inną jednostkę medyczną.
8. Jeżeli Pacjent, na którymkolwiek etapie leczenia, będę chciał je przerwać lub zakończyć, to wszystkie negatywne konsekwencje takiej decyzji obciążą pacjenta.
9. W zależności od zakresu leczenia, czy jego planowania, lekarz może zlecić wykonanie: dokumentacji radiologicznej, fotografii twarzy, fotografii wewnątrzustnej oraz wykonanie modeli gipsowych górnego i dolnego łuku zębowego. Pacjent wyraża zgodę, by podczas leczenia wykonane zostały: dokumentacja radiologiczna, fotografie wewnątrzustne, fotografie twarzy oraz wykonano gipsowe modele górnego i dolnego łuku zębowego. Badania są wykonywane na miejscu w Pracowni RTG.
10. Pacjent ponosi koszty dojazdu w celu wykonania proponowanego zaakceptowanego leczenia, jak również wizyt kontrolnych oraz wizyt, które będą podyktowane względami medycznymi.
Wizyty dzieci do 16
- Pierwszy kontakt dziecka z gabinetem stomatologicznym powinien rozpocząć się od wizyty adaptacyjnej połączonej z przeglądem lub kontrolą jamy ustnej. Ma to istotne znaczenie dla zdrowia dziecka oraz buduje pozytywne doświadczenia w gabinecie stomatologicznym. Regularne wizyty kontrolne pozwalają dziecku stopniowo oswoić się z opieką dentystyczną i rozwijają dobrą współpracę z lekarzem, co ułatwia ewentualne leczenie w przyszłości. Dokładamy wszelkich starań, aby wspierać małych pacjentów i przeprowadzać skuteczne leczenie, jednak istotnym czynnikiem jest wcześniejsze przygotowanie dziecka przez rodziców oraz jego dotychczasowe doświadczenia stomatologiczne.
- Zgodnie z art. 34 ustawy o zawodach lekarza i lekarza dentysty, lekarz może wykonać usługi i świadczenia medyczne u pacjenta małoletniego poniżej 16. roku życia jedynie za zgodą jego przedstawiciela ustawowego. Dziecko poniżej 16. roku życia powinno zgłaszać się na wizyty stomatologiczne w towarzystwie rodzica lub opiekuna prawnego. Dziecko może zgłosić się na wizytę samodzielnie, po wcześniejszym uzgodnieniu z rodzicem lub opiekunem prawnym terminu oraz zakresu leczenia. W przypadku, gdy dziecko przychodzi w towarzystwie osoby nieuprawnionej (np. babci, dziadka, cioci itp.), konieczne jest posiadanie pisemnej zgody rodzica lub opiekuna prawnego, których dane znajdują się w naszym systemie informatycznym.
Rezerwacja i odwoływanie wizyt
- Rejestracja potwierdza wizyty dzień wcześniej telefonicznie lub za pomocą SMS-a.
- Brak możliwości skontaktowania się z Pacjentem, a w konsekwencji brak potwierdzenia wizyty, może skutkować wydłużeniem czasu oczekiwania na wizytę.
- Wizyty do lekarzy wyznaczamy na konkretny termin: dzień i godzinę.
- Cenimy czas naszych Pacjentów i dokładamy wszelkich starań, aby organizacja pracy przychodni była sprawna, a wizyty odbywały się zgodnie z ustalonymi terminami, minimalizując ryzyko opóźnień. Czasami jednak pojawiają się nieprzewidziane sytuacje, które sprawiają, że zabieg się przedłuża (precyzyjne zaplanowanie czasu leczenia bywa niemożliwe). W konsekwencji czas przyjęcia kolejnych Pacjentów się wydłuża. Prosimy o wyrozumiałość w takich sytuacjach. Jeżeli istnieje taka możliwość, to kolejnych Pacjentów informujemy o tym telefonicznie lub za pomocą wiadomości SMS.
- Jeśli Pacjent nie może stawić się na umówioną wizytę, prosimy o jej wcześniejsze odwołanie lub przełożenie na inny termin, aby umożliwić skorzystanie z tego czasu innym Pacjentom.
- Prosimy o potwierdzanie lub odwoływanie wizyt najpóźniej do godziny 18:00, na dzień wcześniej przed wizytą.
- W przypadku spóźnienia Pacjenta prosimy o krótką informację telefoniczną lub SMS. Jeżeli opóźnienie uniemożliwi profesjonalne wykonanie usługi, lekarz może odmówić przyjęcia Pacjenta i zasugerować umówienie nowego terminu wizyty.
- W przypadku długich terminów oczekiwania na wizytę u specjalisty, Pacjent ma możliwość zapisania się na listę rezerwową. Gdy inny Pacjent odwoła wizytę, recepcja kontaktuje się z osobami z listy rezerwowej, informując je o dostępności wcześniejszego terminu.
Świadczenia w ramach umowy z NFZ
- Podmiot Medicus-Dent Samo Zdrowie T. Białkowska Sp.k. realizuje umowę z NFZ na świadczenie usług stomatologicznych w ramach publicznej opieki zdrowotnej, zapewniając Pacjentom dostęp do leczenia w zgodzie z obowiązującymi przepisami i procedurami finansowania.
- Wykaz świadczeń ogólnostomatologicznych oraz warunki ich reaizacji, wykaz materiałów stomatologicznych stosowanych przy udzielaniu świadczeń gwarantowanych tutaj.
Świadczenia komercyjne
- Podmiot realizuje również komercyjne usługi stomatologiczne, oferując szeroki zakres leczenia i zabiegów, które ustawowo nie są objęte umową z NFZ, lub ich dostępność jest warunkowana umową z NFZ jaką posiada podmiot, lub na które podmiot nie posiada kontraktu z NFZ, umożliwiając Pacjentom skorzystanie z tych usług w placówce, na atrakcyjnych warunkach finansowych.
- W przypadku usług płatnych Pacjent jest zobowiązany do uregulowania opłaty za wykonane świadczenia stomatologiczne bezpośrednio po wizycie w recepcji.
- Płatności można dokonać za pomocą karty płatniczej lub gotówki.
- Pacjent ma możliwość skorzystania z ratalnej formy płatności, takiej jak system ratalny (Medi Raty). Chęć skorzystania z tej opcji należy zgłosić z wyprzedzeniem, przed skorzystaniem z usługi, ponieważ proces weryfikacji pacjenta może zająć 2-3 dni. Pacjent ma możliwość dokonania płatności przelewem najpóźniej na 1 dzień przed wizytą na podstawie faktury proformy wystawionej przez recepcję.
- Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art. 66 par. 1 Kodeksu Cywilnego i jest udostępniany wyłącznie w celach informacyjnych.
- Ze względu na specyfikę branży stomatologicznej, plan leczenia oraz jego koszt mogą zostać precyzyjnie określone dopiero po przeprowadzeniu badania oraz konsultacji z lekarzem.
- Ceny podane w cenniku mogą ulec zmianie, o czym Pacjent zostaje poinformowany przez lekarza przed wykonaniem zabiegu.
- Szczegółowy cennik usług stomatologicznych dostępny jest tutaj oraz w rejestracji Przychodni.
- Chęć otrzymania faktury należy zgłosić przed wydrukowaniem paragonu za usługę.
- Faktura zostaje wystawiona do 3 dni. Pacjent lub osoba upoważniona może odebrać ją osobiście w rejestracji lub, na życzenie, zostanie przesłana w formie elektronicznej na adres e-mail podany w dokumentacji medycznej.
- W przypadku prac ortodontycznych, protetycznych lub leczenia implantologicznego, Pacjent jest proszony o wpłacenie zadatku, którego wysokość jest ustalana, podczas pierwszej wizyty i w porozumieniu z lekarzem. Kolejne płatności Pacjent reguluje podczas kolejnych wizyt. Ostatnia płatność dokonywana jest w dniu przekazania pracy protetycznej lub pracy ortodontycznej oraz po zakończeniu procesu wszczepienia implantów.
- Przychodnia zastrzega sobie prawo do zmiany cen w cenniku i dostosowania dni oraz godzin pracy poszczególnych lekarzy w ramach usług płatnych.
Gwarancja na usługi stomatologiczne
WARUNKI UDZIELANIA GWARANCJI (Z WYJĄTKIEM PROTETYKI):
- Wizyty kontrolne co najmniej raz na 6 miesięcy lub według indywidualnie ustawionego planu leczenia
- Profesjonalny zabieg higienizacji nie rzadziej niż co sześć miesięcy.
- Ścisłe przestrzeganie zaleceń i wskazań lekarza oraz higienistek stomatologicznych
- Wykonywanie kontrolnych zdjęć radiologicznych według zaleceń lekarza.
- Podjęcie i dokończenie kompleksowego leczenia stomatologicznego
Czas trwania gwarancji:
- Wypełnienie płatne – 1 rok
- Leczenie kanałowe – 1 rok
- Implanty – wg. gwarancji producenta implantów
Gwarancja nie obejmuje:
- Prac tymczasowych oraz przy których pacjent został poinformowany o ograniczonej gwarancji lub jej braku
- Ponownego leczenia kanałowego zęba leczonego wcześniej przez innego lekarza, po perforacji kanału lub komory zęba
- Leczenia kanałowego zęba o nieprawidłowej budowie anatomicznej
- Leczenia cząstkowego przy niepodjęciu lub niedokończeniu kompleksowego leczenia stomatologicznego
Gwarancji nie podlegają uszkodzenia wynikające z:
- Nie przestrzegania wizyt kontrolnych raz na 6 miesięcy
- Niedostatecznej higieny jamy ustnej (scaling 2 razy w roku wykonany w naszej placówce)
- Istniejącej choroby lub schorzenia mającego niekorzystny wpływ na stan uzębienia i jamy ustnej pacjenta
- Nieszczęśliwych wypadków lub uszkodzeń mechanicznych
- Naturalnych procesów starzenia się organizmu
- Zmian zapalnych w przyzębiu
GWARANCJA NA PRACE PROTETYCZNE
Czas trwania gwarancji:
- Protezy zębowe – 1 rok
- Korony i mosty protetyczne – 2 lata
Gwarancji nie udziela się na:
- Korony i mosty tymczasowe (akrylowe)
- Mikroprotezy do 3 punktów o mocno ograniczonej płycie
- Wszelkie naprawy protetyczne z wyjątkiem napraw gwarancyjnych
- Protezy natychmiastowe i nakładowe
- Uzupełnienia płyt protez wynikające z zaniku podłoża w procesie starzenia się organizmu
- Uszkodzenia (złamania, pęknięcia, przetarcia), oprotezowania wynikające z naturalnego procesu osiadania protez
- Gwarancji nie podlegają uszkodzenia oprotezowania spowodowane ingerencją pacjenta lub innych nie uprawnionych osób (samodzielne klejenie przez pacjenta)
- Elementy metalowe przeginane i odkształcane w protezach szkieletowych i osiadających
- Oprotezowanie naprawiane w innych pracowniach protetycznych
- Oprotezowanie nie poddawane wymaganym kontrolom w gabinecie stomatologicznym (co najmniej raz na 6 miesięcy)
- Wszelkie uszkodzenia mechaniczne oprotezowania dokonane poza jamą ustną
- Cząstkowe leczenie protetyczne przy nie podjęciu lub niedokończeniu kompleksowego leczenia stomatologicznego
Są to ogólne zasady gwarancji na usługi stomatologiczne. Mogą się one zmieniać indywidualnie dla każdego Pacjenta. O zasadach i długości gwarancji decyduje lekarz po badaniu jamy ustnej, diagnostyce oraz przygotowaniu planu leczenia.
Szczegółowe zasady gwarancji są udostępnione na recepcji Przychodni.
Pacjenci mają prawo zgłaszać uwagi, wnioski i skargi osobom udzielającym im świadczeń zdrowotnych, w rejestracji, lub kierować je do kierownika/właściciela Przychodni drogą e-mailową.
Jeżeli masz jakieś sugestie dotyczące pracy naszej Przychodni, prosimy o przesłanie informacji na maila na adres: rejestracja@medicus-dent.pl
Powyższe ogólne warunki leczenia stomatologicznego są dostępne do wglądu dla Pacjentów w rejestracji Przychodni Medicus-Dent Samo Zdrowie T.Białkowska Sp. k.